آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

چگونه می توانم به یک دوست یا خویشاوند که اختلال دو قطبی دارد کمک کنم؟

اگر کسی را می شناسید که اختلال دو قطبی،او  شما را متاثر می کند،  اولین و مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است به او یافتن  درست و درما کمک کنید. شما ممکن است همراه با او  به روانپزشک مراجعه کنید. دوست را تشویق کنید که در درمان باقی بماند.


برای کمک به یک دوست و یا نسبی، شما می توانید:


 حمایت عاطفی، درک، صبر، و تشویقانجام دهید .


با کسب اطلاعات در مورد اختلال دو قطبی  شما می توانید  آنچه دوست یا خویشاوند شما در حال تجربهرا درک کنید .


 به صحبت دوست یا خویشاوند خود  با دقت گوش دهید.


به احساسات دوست یا خویشاوند خود درموقعیت هایی که ممکن است نشانه های دو قطبی  آغاز گردد باعث گوش دهید.


دعوت از دوستان خود و یا از نسبی برای  همراهی او درسرگرمی او مانند پیاده روی، گردش، و فعالیت های دیگر.


یادآوری به  دوستان یا  فامیل  که، با گذشت زمان و درمان، او می تواند بهتر دریافت نماید .

هرگز نظرات دوست یا خویشاوند خود را در مورد  آسیب رساندن به خودش  نادیده نگیرد. همیشه چنین نظرات به درمانگر یا دکتر  گزارش دهید.

اگر شما به خودکشی فکر می کنید ...لطفا این مطلب را بخوانید این تنها حدود پنج دقیقه طول می کشد

اگر شما در حال حاضر  احساس خودکشی می کنید، لطفا توقف نموده و بخوانید  . این تنها حدود پنج دقیقه طول می کشد. من نمی خواهم با شما صحبت از احساسات بد گفتگو کنم. 


من نمی دانم که شما که هستند، یا چرا شما در حال خواندن این صفحه هستید. من فقط می دانم که برای لحظه ای، شما آن را می خوانید، و خوب است. من می توانیم فرض کنیم که شما اینجا هستید چرا که شما مشکل دارید  و  به فکر پایان دادن به زندگی خود هستید. اگر این امکان بود، من ترجیح می دادم با شما در این لحظه، با شمااز نزدیک، چهره به چهره و قلب به قلب صحبت کنم. اما از آنجا که امکان پذیر نمی باشد، اینگونه حرف می زنیم .


من بسیاری از افرادرا که می خواستند  خودکشی کنند می شناسم، به طوری که باعث شده به یک سری ایده های  جدید برسم که شاید به ذهن شما نرسیده است .، بنابراین من می خواهم برای حفظ این فرصت کوتاه که با هم هستیم ا برای پنج دقیقه بعد،یک سری  کارهای عملی با شما به اشتراک بگذارم. من نمی خواهم با شما در مورد این که آیا شما باید خودت را بکشی استدلال کنم. اما من فرض کنیم که اگر شما در حال فکر کردن درباره آن هستید ، شما احساس بسیار بدی تجربه می کنید . 


خوب، شما هنوز در حال  خواندن هستید ، و این بسیار خوب است. من می خواهم به شما تا پایان این صفحه با من باشید .  من امیدوارم که  درون  حداقل کمی مردد باشید، در مورد اینکه آیا واقعا زندگی خود را به پایان خواهد برسانید،در حالیکه اغلب مردم احساس می کنند که، حتی در عمیق ترین تاریکی ناامیدی هم راهی هست . در حال مطمئن نیستید .

 این واقعیت که شما هنوز زنده در این لحظه  بدین معناست که شما هنوز کمی مردد هستند. این بدان معنی است که حتی در حالی که شمادر حالی که مرگ می خواهید، در همین حال  از بخشی از شما هنوز هم می خواهد به زندگی ادامه دهید. بنابراین اجازه دهیداین فکر را برای  چند دقیقه  کنار بگذارید  .


با این موضوع شروع می کنیم که:

خودکشی است انتخاب نشده است. بلکه این حس زمانی در ذهن خطور می کند که درد بیش از حد توان است .



این که شما احساس خودکشی فکر می کنید به این معنی نیست که شما  یک فرد بد، یا دیوانه، و یا ضعیف، و یا ناقص هستید . اصلا به این معنی نیست که شما واقعا مرگ را می خواهید . - این  تنها بدین معنی است که شما با درد بیشتر از توانتان  در حال حاضر کنار بیایید . اگر من شروع  به اضافه کردن وزنه بر روی شانه های هر کسی نماییم  در نهایتاز پای در می آید   . مهم نیست که چقدر  ایستاده باقی می ماند. اراده هیچ ربطی به این موضوع است.



 انواع بسیاری از درد که ممکن است به خودکشی منجر شود وجود دارد. درد قابل تحمل است، ممکن است از فردی به فرد دیگر  میزان تحمل متفاوت باشد .  نکته که در آن درد غیر قابل تحمل می شود به نوع مقابله شما بستگی دارد. افراد تا حد زیادی  ظرفیت آنهادر خصوص مقاومت در برابر درد متفاوتند .


وقتی درد بیش از اندازه منابع   مقابله با درد باشد ، احساسات خودکشی حاصل می شود. خودکشی نه اشتباه و نه راست است.  نقص از شخصیت نیست؛ یا شخص از نظر اخلاقی خنثی است. این   یک عدم تعادل از درد در مقابل منابع مقابله با آن می باشد.


شما می توانید احساسات   زنده ماندن در برابر خودکشی  داشته باشید  اگر شما یا انجام دو چیز را انجام دهید:

 (1) پیدا کردن راهی برای کاهش درد خود  ویا (2) پیدا کردن راهی برای افزایش منابع مقابله کنید. هر دو ممکن است.


حالا من می خواهم به شما پنج مطلب برای فکر کردن  بگویم: 

1
به نظرات  دیگران  گوش کنید - حتی افرادی که احساس بدی  از زندگی دارند.شما را در حرکت  یه  زندگی می کنند کمک می کند. من امیدوارم که این اطلاعا ت  حس امید در شما ایجاد کند.

2
به خودتان فرصت بدهید.  با خود بگویید ، "من 24 ساعت قبل از انجام هر کاری صبر خواهم کرد." و یا یک هفته. به یاد داشته باشید که احساسات و اقدامات دو چیز متفاوت است - فقط به خاطر اینکه شمااحساس  کشتن  خودتاندارید، به این معنا نیست که شما باید در واقع این کار الان انجام دهید.  فاصله بین احساسات خودکشی و اقدام به خودکشی قرار دهید،حتی اگر آن را فقط 24 ساعت است. شما در حال حاضر آن را برای 5 دقیقه فقط با خواندن این صفحه انجام دادید. شما می توانید آن را برای 5 دقیقه دیگر با ادامه به خواندن این صفحه انجام دهید. ادامه،  این  بسیار دلگرم کننده برای من ، و امیدوارم که برای شما هم باشد

3
افراد اغلب به خودکشی  به دلیل اینکه   رهایی از درد است تمایل دارند. به یاد داشته باشید که تسکین احساس است. و شما چون زنده اید آنرا حس می کنید. شما تسکین را حس نخواهید کرد ، اگر مرده باشید .

4
برخی افراد واکنش بدی در مورد قصد شما در مورد خودکشی نشان می دهند که به دلیل عصبانیت  یا ترس باشد.اما برخی نیز هستند که در این موقعیت شما را درک و با صحبت ،کمک و راهنمایی مراقب شما خواهند بود  

یک دوست خوب ، همراه و کسی که به حرفهای شما گوش دهد می تواند در این شرایط کمک باشد اگر خواستید می توانم افرادی را در این زمینه معرفی نمایم 

5
احساس  خودکشی ، آسیب زا می باشد و پس  فروکش شدن این حس ، شما نیاز به ادامه مراقبت از خود دارید. درمان یک ایده واقعا خوب است. لذا از مراکز درمانی مناسب کمک بگیرید .

نکاتی مورد توجه......

 همیشه هر درمان جایگزین یا مکمل غذایی با دکتر خود صحبت کنید.



ورزش

ورزش و شیوه زندگی

مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به بهبود خلق و خوی و اختلال دو قطبی کمک کند. و، یک برنامه غذایی خوب می تواند به شما  احساس بهتر بدهد  .


تندرستی

نوسانات دوقطبی حالت

نوسانات خلقی اختلال دو قطبی  به شدت مخرب است. افسردگی می تواند شما را از از دوستان و عزیزان جدا کند و در دوره جنون، شما ممکن است بی پروا شوید .


دو قطبی و مشکلات خواب

خواب با اختلال دو قطبی می تواند مشکل باشد. شما  به خواب و استراحت بیشتری هنگامی که  به اختلال دو قطبی مبتلا هستید نیاز دارید .



گفتگو با خانواده و دوستان

 حفظ روابط  دوستان و خانواده در  سالم ماندن با اختلال دو قطبی بسیار مهم می باشد. شما نیاز به نگه داشتن ارتباطات با دیگران دارید.




اختلال دوقطبی در محل کار: عملکرد شغلی نکات

این تعجب آور نیست که کار می تواند چالش های خاص برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی به ارمغان بیاورد.چالش های استرس و غیر قابل پیش بینی در محل کار می تواند عوارض بزرگ ایجاد نماید .

درمان و مراقبت

درمان و مراقبت 

بهترین درمان برای اختلال دو قطبی ترکیبی از دارو و مشاوره است. پزشکان اغلب درمان علایم شیدایی مرتبط با اختلال دو قطبی با یک مجموعه ای ازآرام بخش، و استفاده از داروهای دیگر برای درمان افسردگی می دانند . برخی داروها نیز برای "ترمیم و تثبت - برای حفظ خلق و خوی ثابت در طول زمان" استفاده می شود



درمان دوقطبی

درمان اختلال دو قطبی اغلب شامل ترکیبی از مواد آرام کننده  خلق و خوی-ثبات و روان درمانی است. اگر چه درمان مواد  اولیه است، روان درمانی  برای کمک به بیماران بهتر با شرایط کنار بیایند مهم تر است.

 در واقع، شما ممکن است دارو دو قطبی برای بقیه عمر خود را نیاز دارید.


درمان

همراه با دارو، روان درمانی  بخش مهمی از درمان اختلال دو قطبی است. در طول درمان، شما می توانید احساسات، افکار، و رفتارهایی که باعث شود شما مشکلات داشته باشید مورد بحث و درمان قرار دهید



درمان دوقطبی افسردگی

امروز، درمان توصیه می شود برای افسردگی دو قطبی ممکن است شامل لیتیم، ضد تشنج، داروهای ضد جنون، و یا ترکیبی از این داروها - همه با هدف تعدیل خلق و خو می باشد.


اگر مى خواهید هرگز بیمار نشوید

اگر مى خواهید هرگز بیمار نشوید

اگر مى خواهید بیمار نباشید، درباره احساستان صحبت کنید.

احساسات و عواطفى که پنهان و سرکوب مى شوند، به بیمارى مى انجامند.
زخم معده، التهاب معده، درد کمر و درد نخاع با گذشت زمان سرکوب کردن احساسات به سرطان ختم مى شوند.
سپس با اعتماد به نفس سعى کنید درباره درون، درباره رازهایتان با کسى صحبت کنید. مکالمه با دوستان و افراد مورد اعتماد بهترین انتخاب است. فراموش نکنید «کلمات» یک داروى بسیار مؤثر و یک درمان عالى هستند.

تصمیم بگیرید!
تا زمانى که درباره مسائلتان تصمیم مناسبى اتخاذ نکنید در شک و تردید و اضطراب باقى مى مانید. تصمیم نگرفتن باعث انباشته شدن مشکلات و نگرانى ها مى شود. تاریخچه زندگى یک انسان با تصمیمات او ساخته مى شود. تصمیم گیرى دقیقاً به معناى شناخت، آگاهى از مزایا و معایب ، موقعیت ها و فرصت هاست.

افرادى که قدرت تصمیم گیرى ندارند قربانیان ورم معده، دردها ى عصبى با منشأ ناشناخته و مشکلات پوستى هستند.

به دنبال راه حل باشید

افراد منفى عموماً راه حلى پیدا مى کنند و مشکلات را بزرگ مى کنند. این افراد، همان طرفداران تنبلى، شایعه پراکنى و بدبینى هستند.
چه خوب است به یاد داشته باشیم «بهتر است به جاى دشنام به تاریکى، شمعى روشن کنیم» یک زنبور عسل، به رغم همه کوچکى یکى از لذیذترین خوراک هاى موجود در دنیا را تولید مى کند.

ما همان چیزى هستیم که فکر مى کنیم. اندیشه هاى منفى ما، با تولید انرژى منفى در بدن به سرعت مبدل به بیمارى خواهند شد.

قربانى ظواهر نباشید

کسانى که واقعیت موجود را مخفى مى کنند، دائم به دنبال وانمود کردن و تأثیر گذارى کاذب روى سایرین از طریق ظاهر خود هستند.
چنین افرادى مایلند به عنوان یک انسان کامل شناخته شوند اما تلاش بیش از حد آنها روى ساختار جسم و ذهنشان تأثیر نامطلوب مى گذارد.

یادمان نرود در دنیا هیچ چیز با ارزش تر از سلامت زیستن وجود ندارد و ظاهر چیزى نیست که ارزش وانمود کردن را داشته باشد.
سرنوشت افرادى که دائم در جست وجوى ظواهر هستند عموماً به داروخانه، بیمارستان و درد ختم مى شود.

غم را از زندگى خود دور کنید

شوخ طبعى، خنده، آرامش و شادى. این کلمات رازهاى یک زندگى سالم هستند و با خود طول عمر به همراه مى آورند.
افراد شاد این موهبت را دارا هستند که محیط زندگى خود رابا هر کجا و در هر شرایطى که باشد، بهبود مى بخشند. شوخ طبعى شما را از ملاقات دائمى پزشکان رها مى کند! شاد زیستن بهترین داروى بیمارى ها و معناى کلمه سلامت است.

بپذیرید!

رد کردن واقعیات و نداشتن اعتماد به نفس، ما را سردرگم و بیمار مى کند. همراه بودن با واقعیت درونى خویش، همان زیستن با صلح و سرچشمه یک زندگى سالم است.

کسانى که این واقعیت را نمى پذیرند، اکثراً دچار رقابت بیش از اندازه، حسادت و بدبینى مى شوند.
پس خود را به همان صورتى که هستید بپذیرید. واقعیات زندگى خود را باور داشته باشید. این همان چیزى است که به شما احساس بسیار خوب و جسمى سالم اعطا خواهد کرد