آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

سیستم نظارت هوشمند بر اجرای مصوبات مجلس در کشور و اعلام انحرافات لحظه ایی

دکتر بهروز نقویان

 توانایی هوش مصنوعی AI برای پردازش حجم عظیمی از اطلاعات با سرعت سریع رعد و برق ، تفسیر دقیق آنها و از بین بردن تعصبات انسانی ، پیشرفتهای بی سابقه ای را به همراه داشته است و  می تواند به تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها پرداخته، و ابزاری قدرتمند باشد.

فرایندی که به اطلاعات بسیار متکی است ، سیستم نظارت هوشمند بر اجرای مصوبات مجلس در کشور و اعلام انحراف آنی دارای فرآیندهای مختلف نظارت می باشدو با یادگیری ماشین و یادگیری عمیق انبوهی از اطلاعات را بر اساس الگوریتم های قوانین مصوب بررسی و نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی را پایش و انحرافات را برای بصورت لحظه ایی به بخش های نظارتی مجلس گزارش می دهد .

سه مزیت عمده هوش مصنوعی در نظارت وجود دارد:

جمع آوری اطلاعات یکپارچه از چندین منبع بانک های اطلاعاتی وزارتخانه ها ، بانکها و سازمان های دولتی  و مردم

به مجلس این امکان را می دهد تا بینش های اطلاعات جمع آوری شده را در زمان واقعی استخراج کند

تمام تعصبات رایج مرتبط با بررسی نظارت را از بین می بردو بر اساس قوانین مصوب بدون سیاسی کاری نظارت و نتایج را اعلام می نماید .

عملکردنظارت مدرن یا چابک ، انجام بررسی نظارت  در فواصل مکرر  و آنی را انجام می دهد. بر خلاف نظارت سنتی  که سالانه آنها انجام می شود.

هوش مصنوعی می تواند آن را یک قدم جلوتر برداشته و نیاز به فواصل ثابت را به طور کامل از بین ببردو نظارت در زمان واقعی و به طور مداوم انجام دهد.

 هوش مصنوعی می تواند به مجلس در نظارت  در زمان واقعی کمک کند و فوراً  ، بر اساس وضعیت ، بازخورد دهد. اگرمجریان قانون درست در مسیر قوانین حرکت می کنند است ،  از طرف دیگر ، اگر از مجریان اجرایی قوانین ازمسیر خود منحرف شده اند ، فوراً به مجلس اطلاع داده می شود .

نظارت مجلس  همچنین فرصتی را برای مجریان فراهم می کند تا تشخیص دهند که کدام بخش ها  اصلاح شوند یا تغییرات در قوانین را برای پیشرفت در مصوبات باید انجام پذیرد . هوش مصنوعی می تواند به مجلس کمک کند تا راه حل های جدیدتری  جایگزین کنند تا مجریان بهتر عمل نمایند .


نام پروژه :طراحی هوشمند آینده با کمک علم آینده پژوهی 


خلاصه مدیریتی-  امیرالمومنین علی (ع)  می‌فرمایند که " به پیامدها بیندیش تا در بحران‌ها گرفتار نشوی"

بسیاری از آینده پژوهان اعتقاد دارند که بهترین روش پیش بینی آینده، ساختن آن است. همان طور که برای مثال ما در آینده پژوهی های هنجاری و ترسیم آینده‌های مطلوب نمونه های بسیاری داریم .حضرت امام(ره) جایی می گفتند مثلاً حصر آبادان باید شکسته بشود. این نوعی از آینده پژوهی هنجاری است که آینده مطلوبی را ترسیم می کند که ما باید به دنبال آن باشیم. این یعنی پیش بینی آینده. یعنی در آینده، حصر آبادان شکسته خواهد شد. شما ابزارهای لازم را برای رسیدن به آن آینده به کار می بندید و اهداف و نیروها در این راستا قرار می گیرند.

ما می‌توانیم رخدادهای آینده را به صورت غیر متحمل و محتمل و همچنین مطلوب و نامطلوب تقسیم بندی کرده و سپس اقداماتی انجام دهیم تا احتمال رخدادهای مطلوب افزایش یابد، یا از ظهور رخدادهای محتمل اما نامطلوب جلوگیری کنیم. البته هنگامی که مردم درک بهتری از تغییر داشته باشند، برای تاًثیرگذاری مثبت بر آینده‌ای که در حال تکوین است فرصتهای بیشتری خواهند داشت.

آینده‌پژوهی دانش و معرفتی است که کشور را نسبت به رویدادها، فرصتها و مخاطرات احتمالی آینده آگاه نموده؛ ابهامات، تردیدها، و دغدغه‌های فرساینده آن را کاسته؛ و توانایی انتخابهای هوشمندانه سازمان را افزایش می‌دهد. در یک کلام، آینده‌پژوهی ابزاری برای" مهندسی هوشمندانه آینده" است.با توجه به فراوانی اطلاعات و روندهای داخلی و خارجی هوش مصنوعی قادر است نسبت به پیش بینی آینده دست یابد و خود را برای هر اتفاق محتملی آماده سازد .

 شرح ضرورت- بدیهی است آینده کماکان در حال ساخته شدن است.آینده امری است که کشور را با اقدامات هدفمند خود طراحی کرده و شکل دهند.مجلس برای آنکه عاقلانه عمل کند ،بایستی نسبت به پیامدهای اقدامات خود ،دیگران و واکنشهای آنان و همچنین نسبت به نیروهایی که خارج از کنترل آنهاست،آگاهی و شناخت کافی داشته باشند.این پیامدها تنها در آینده خود را نشان می دهند.به این ترتیب ،اعملکرد مجلس نه تنها میکوشد امور در حال وقوع را بفهمد ،بلکه میکوشند اموری را که شاید اتفاق بیفتد،یا بالقوه امکان وقوع دارد یا تحت شرایط خاصی در "آینده"اتفاق خواهد افتاد،نیز بشناسد.مجلس  با استفاده از این شناخت حدسی موقعیت کنونی خود را تشخیص داده ،کارهایشان را دنبال کرده ، از بستر زمان و فضای مادی و اجتماعی می گذرند.

باید توجه داشت که با عنایت به آموزه های دینی، فرهنگی و ملی مان، ما می توانیم از همه کشورهای جهان، آینده‌پژوه‌تر باشیم. به این دلیل که بر ما فرض شده که حتماً باید به آینده توجه بکنیم و به فرهنگ امید حتماً توجه داشته باشیم. همان طور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر امید نباشد هیچ مادری به فرزند خودش شیر نمی دهد و هیچ باغبانی درختی نمی کارد. این همان امید است که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و ما الان هم نیازمند دمیدن دوباره این فرهنگ امید به کالبد جامعه هستیم تا جامعه بتواند جهش های بلندی داشته باشد. در جمله آخر خاطرمان باشد تمامی اقوام و ملت هایی که راه صعود و رسیدن به قاف حادثه را شروع کردند، مزیت رقابتی خاصی نداشتند، توان آن چنانی نداشتند اما امید داشتند، انگیزه و همدلی داشتند ، که این ها می تواند در آینده پژوهی به شدت نمود پیدا بکند.

آینده‌پژوهی هنر شکل دادن به آینده‌است، به آن شکل که آینده را می‌خواهیم. کسانی که این دانش را در دست دارند هم‌اکنون هم به آینده جهان به دلخواه خواستهٔ خود، شکل می‌دهند. می‌توان کشورها و جوامعی را دید که نتوانستند خود را با تحوّلات سازگار کنند و از این جهت از هم فروپاشیدند. آنها ذات تغییر را درست نشناختند. آینده‌شناسی از این منظر دانش شناخت تغییرات است. شناخت آینده از حیاتی‌ترین علوم مورد نیاز هر انسانی است.

  تشریح پروژه- به حکم عقل سلیم مردم از هم‌اکنون باید بدانند که آینده ممکن است آبستن چه پیشامدهایی باشد؛ کدام پیشامدها احتمال وقوع بیشتری دارند؛ و در میان آن‌ها کدام‌یک از دلخواهینگی بیشتری برخوردار است. بر همین بنیان، سه رویکرد به مطالعهٔ آینده وجود دارد:

 آینده‌پژوهی واکاوانه یا تحلیلی، که گاه آینده‌پژوهی اکتشافی نیز نامیده می‌شود؛آینده‌پژوهی تصویرپرداز؛ و آینده‌پژوهی هنجاری، که گاه آینده‌پژوهی مشارکتی نیز نامیده می‌شود.روندها، الگوهای تغییر در چیزهای پراهمیت از دید مشاهده گر هستند که در طول زمان بوقوع می‌پیوندند.

روندکاوی بویژه برای سنجش کارایی سیاستگذاری‌های مجلس و نمایان ساختن مشکلات در حال ایجاد، سودمندمی‌باشد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند روندها را با الگوریتم مختلف تحلیل و کشور را برای هر موضوعی آماده سازد .

همچنین با بکارگیری سناریوها، ایجاد فضایی از ممکنات است که در آن کارایی سیاست‌های اتخاذ شده در برابر چالش‌های موجود آینده در بوته آزمایش قرار می‌گیرند. سناریوها همچنین کمک می‌کنند که هم چالش‌ها و هم فرصت‌های بالقوه ولی غیر منتظره شناسایی شوند.

 نتایج پروژه

- تصور آینده مطلوب  و سپس با تعیین قدم‌های لازم برای افزایش شانس رسیدن به آن آینده 

-شبیه سازی،  برای مفاهمه با طیف وسیعی از مخاطبان در باره ماهیت پیچیده تصمیمات و سیاست‌ها و ایجاد تصویر گسترده‌ای از تأثیراجرای این سیاست‌ها، می‌باشد.بعضی اوقات سیاست هایی اتخاذ می شود که تاثیر جبران ناپذیری برای سرنوشت تمام مردم و کشور دارد و با هوش مصنوعی قبل از تصویب و اجرا در سامانه آزمایش می شود .

-بهره‌گیری از تعداد متنوعی از رویکردهای آینده پژوهی در یک طرح با کمک هوش مصنوعی و انتخاب محتمل ترین گزینه برای کشور

-برنامه ریزی آینده ایده ال کشور حداقل بین 20 الی 100 سال

آیا هوش مصنوعی می تواند آینده سیاست را تغییر دهد؟



با توجه به اینکه انتظار می رود هوش مصنوعی طی چند دهه آینده تغییرات چشمگیری را در جوامع ایجاد کند و فراتر از هر چیزی که در طول انقلابهای قبلی فن آوری پیش بینی شده بود ، یک سناریوی آینده قابل قبول این است که انسان ها به همراه هوش مصنوعی اداره شوند. به کشوری که در آن زندگی می کنید فکر کنید. 

برای لحظه ای تصور کنید که یک سیاستمدار انسانی چه دانش ، مهارت و ویژگی هایی باید داشته باشد تا بی نقص باشد ، اگر هدف اصلی آنها نماینده سازنده آنها و اجرای یک دستور کار سیاست گذاری مؤثر است. یک سیاستمدار عالی انسانی ممکن است مسائل مربوط به افرادی را که نماینده آنها هستند ، بفهمد مانند این که چه چالش هایی با آنها روبرو است و چه سیاستی را که دوست دارند ببیند تغییر یافته است. برای پیشبرد سیاست هایی که با مؤلفه های آنها طنین انداز شود و جامعه را به عنوان یک کل جمعی به جلو سوق دهد ، یک سیاستمدار انسانی کامل باید درک عمیقی از گذشته جامعه ، وضعیت فعلی آن و چالش های پیش رو داشته باشد. او همچنین باید یک مذاکره کننده ماهر ، سازنده اجماع و یک مدیر بزرگ بحران باشد.

با بررسی جدید نگرش اروپایی ها نسبت به فن آوری ، مشخص شد که اگر تصمیمات سیاسی به جای سیاستمداران تصمیم گیری های سیاسی را با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهند ، یک چهارم مردم ترجیح می دهند.

یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند هوش مصنوعی را برای تصمیم گیری در مورد حاکمیت کشور خود بر سیاستمداران راهنمایی کنند.

هنگامی که صحبت از خودکارسازی دانش می شود ، سیستم های هوش مصنوعی مجراهای قدرتمند دانش هستند و می توانند به عنوان دستیارهای ارزشمند برای مجلس عمل کنند. در حال حاضر ، AI می تواند به طراحی سیاست ها و پاسخگویی به خطرات کمک کند ،  با پیشرفت فناوری ، سیستم های هوش مصنوعی قادر به انجام کارهای پیچیده ای باشند. علاوه بر این ، ویژگی ها سخت ترین جنبه برای تکثیر خواهند بود زیرا ماشین ها فقط به عنوان موجودات منطقی عمل می کنند. حضور انسان در حکومت احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی ضروری خواهد بود.


جناب آقای مهندس حمید اصلانی 

معاونت محترم  اجرایی مجلس شورای اسلامی

موضوع: هوشمند سازی مجلس  توسط تیم ایران سربلند 


با سلام

    پیرو جلسات انتخابات مجلس در ستاد با دکتر قالیباف و علاقمندی ایشاندر کاربرد هوش مصنوعی ومذاکره با دکتر نگاهداری در خصوص تجربه و تخصص تیم ایران سربلند که ترکیبی از تکنولوژی های سطح بالا و هوش مصنوعی شمل دکتر بهروز نقویان ، دکتر مهدی نصیری ، مهندس میثم عباسی و بسیاری متخصصان که دارای سابقه و تجربه و جوایز بین المللی و داخلی می باشند و نظر به برنامه ریزی و اقدام در چارچوب سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با رویکرد تحول و تاکید بر کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی با بررسی بعمل آمده در کاربردهای هوش مصنوعی در سایر مجالس جهان طرح ایران سربلند شامل شش زیر مجموعه جهت بررسی و دستور اقدام لازم ایفاد می گردد.

- رزومه تیم ایران سربلند  و شرح مختصری از پروژه های زیر مجموعه شامل

- از تنقیح قوانین با کمک هوش مصنوعی  

-سیستم تصمیم یار انفرادی و گروهی هوشمند برای نمایندگان مجلس

-مدیریت ارتباط وکلای مجلس به کمک هوش مصنوعی

-سامانه  هوشمند سیاست گذاری داخلی و خارجی با در نظر گرفتن روندهای اقتصادی واجتماعی ...  

-طراحی هوشمند آینده با کمک علم آینده پژوهی 

-سیستم نظارت هوشمند بر اجرای مصوبات مجلس در کشور و اعلام انحرافات لحظه ایی



مدیر عامل

تنقیح قوانین با کمک هوش مصنوعی

نام پروژه :تنقیح قوانین با کمک هوش مصنوعی 


خلاصه مدیریتی- 

بیش از ۱۱۰ سال از شروع قانونگذاری در کشور ما می‌گذرد و در این مدت حدود ۱۰هزار عنوان قانون و صدها هزار مقرره به تصویب رسیده که یافتن قانون معتبر در موضوعات مورد نظر (مانند اجاره، مالیات، شهرداری، مراتع، ازدواج و...) در میان این میزان از قوانین و مقررات حتی برای حقوقدانان نیز بسیار دشوار است. 

بر این مبنا، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات، فنی است مبتنی بر دانش حقوقی که با استفاده از آن، از میان تمامی قواعد حقوقی معتبر (اعم از قوانین، مقررات، آرای وحدت رویه، نظرات لازم الاجرا و...) مرتبط با یک موضوع موارد معتبر از غیرمعتبر مشخص و تفکیک می‌شود. 

بنابراین تنقیح قوانین و مقررات به‌عنوان تکلیف حاکمیتی دولت، به دنبال آن است که در حوزه قوانین و مقررات شفافیت ایجاد کند. بدون انجام تنقیح قوانین و مقررات امکان آگاهی دقیق و شفاف از قوانین و مقررات معتبر و لازم الاجرا فراهم نخواهد بود و در چنین بستری است که فساد بروز می‌کند و ناکارآمدی نهادها و سازمان‌ها را به وجود می‌آورد.

هوش مصنوعی ابزاری گسترده است که به مردم این امکان را می دهد تا درباره نحوه ادغام اطلاعات ، تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از بینش های بدست آمده برای بهبود تصمیم گیری به تجدیدنظر بپردازندو با کمک این ابزار مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه و مقننه قادر به روز رسانی قوانین و حذف قوانین ناسخ و منسوخ و تشخیص خلاء های قانونی خواهند بود


ü       شرح ضرورت- 

تنقیح قوانین موضوعی که سالها در دست انجام بوده ولی بخاطر سختی کار و استفاده از نفرات حقوقدان و زمان زیاد تقریبا غیر قابل انجام بوده و از سال 1350 آغاز و مجددا در سال 98 شروع ولی نتیجه ایی نداشته است .

آثار ناشی از تصویب قوانین غیرکاربردی، بسیار زیاد است اما شاید مهم‌ترین اثر، لوث شدن مفهوم قانون و فلسفه قانونگذاری است. قانون برای اجرا تصویب می‌شود و نه برای کامل بودن کلکسیون قانونگذاری؛ بر این اساس، قانون باید قابلیت اجرا داشته باشد و غیرکاربردی بودن آن، امکان اجرایی شدن قانون را سلب می‌کند. اجرایی بودن یک قانون بدان معناست که قانون با اقتضائات جامعه و کشور سازگاری داشته باشد، با مبانی و اصول علمی سازگار باشد، با توان و شرایط مخاطبان قانون تناسب داشته باشد. هنگامی که حتی یک قانون به هر دلیل از جمله کاربردی نبودن از اجرایی شدن فاصله بگیرد، در افکار عمومی، باب قانون‌گریزی باز می‌شود و این با فلسفه قانونگذاری در تعارض است.

نکته دیگر آنکه «تنقیح» یک امر فنی، تخصصی و زمانبر است. تجربه کشورهای دیگر حاکی از آن است که انجام تنقیح ممکن است چندین دهه به طول بینجامد و باز هم به نهایت نرسد و تداوم داشته باشد.


ü       تشریح پروژه- 

 جستجو در داده ها و بهینه سازی جستجو برای به دست آوردن مناسب ترین نتایج در تنقیح قوانین مورد نیاز

زنجیره های منطقی برای استدلال if-then که می تواند برای اجرای یک سری دستورات بر اساس پارامترها اعمال شود که نتیجه هر تغییری در یک قانون بررسی می شود

شناسایی الگو برای شناسایی الگوهای قابل توجه در مجموعه داده های بزرگ برای بینش های منحصر به فرد که باعث سرعت بخشیدن قوانین مشابه می شود

 پیش بینی نتایج آینده از مدلهای احتمالی استفاده شده که به پیشنهاد قوانین جدید و خلاء های موجود می پردازد

نقطه آغازین انجام تنقیح، قوه مجریه و قوه قضائیه (هریک در موضوعات مربوط به خود) و نقطه پایانی آن «قوه مقننه» است. نقطه شروع تنقیح باید قوای مجریه و قضائیه باشد چراکه این «مجریان» هستند که می‌توانند تعارضات و تزاحمات میان قوانین را به‌خوبی شناسایی کنند و به نحو واقع‌بینانه پیشنهاد تعیین تکلیف آن را بدهند و اگر قانونگذار می‌توانست چنین تشخیصی بدهد اساساً نباید قوانین معارض و مزاحم تصویب می‌کرد.

ü       نتایج پروژه

کاهش خطای انسانی برای کارشناسان حقوقی

 همیشه در دسترس و سرعت کار را به چند ثانیه کاهش می دهد

در کار تکراری  به کارشناسان حقوقی کمک می کند

تصمیمات سریعتر را در مورد قوانین می گیرد

تصمیم سازی منطقی  با توجه به کل اطلاعات می گیرد

امکان دسترسی غیر مجاز و تغییر عمدی و سهوی در قوانین با امنیت را بهبود می بخشد

ارتباط موثر مابین قوای سه گانه در در اصلاح یا حذف قانون انجام می دهد