آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

چطور خشم خود را کنترل کنیم ؟

پرسشنامه ی عصبانیت

به یاد آوردن موقعیت های خشم برانگیز گذشته و ارزیابی عملکرد خود در آن موقعیت ها به شما کمک می کند که ویژگی های مثبت و

منفی خود را کشف کنید. شاید تشخیص اینکه در موقعیت های خشم برانگیز دارای چه ویژگی های منفی هستید، برایتان دشوار باشد.

شاید جوابگوئی به این پرسشنامه و مشخص کردن اینکه کدامیک از جملات آن در مورد شما صادق است موجب شود که سریع تر به

برخی از ویژگی های منفی خود آگاهی یابید. طبعاً هر چقدر سعی کنید از ویژگی های منفی زیر کمتر استفاده کنید، در موقعیت های

خشم برانگیز ماهرانه تر رفتار خواهید کرد.

- 1 اغلب اوقات نمی توانم خشم خودم را کنترل کنم.

1 - تحقیقات نشان داده است افرادی که مدام خشم خود را بروز می دهند و یا از آن طرف مدام خشم خود را فرو می خورند، دچار مشکلات متعدد جسمانی و

روانی میشوند. چه بسا کمر دردها، معده دردها، سردردها و مشکلات قلبی که منشا عصبی دارند. هیچ یک از ما بعد از عصبانیت حس خوبی نداریم.

- چه بسیار روابط دوستانهای که با برخوردهای زودهنگام در موقع عصبانیت از بین رفتهاند و ترمیم این روابط انرژی مضاعفی از ما گرفته اند.

2- وقتی عصبانی می شوم حرف هائی می زنم یا کارهائی می کنم که بعداً پشیمان می شوم.

- 3 مدت زیادی در حالت عصبانیت باقی می مانم و نمی توانم بی خیال شوم.

- 4 والدین یا دوستانم به من می گویند که آدم عصبی مزاجی هستم.

- 5 وقتی عصبانی می شوم واقعاً می خواهم به فرد مقابل آسیب بزنم.

- 6 وقتی عصبانی می شوم بر سر فرد مقابل داد می زنم.

- 7 وقتی عصبانی می شوم فرد مقابل را تهدید می کنم.

- 8 انگار که بیشتر اوقات از موضوعی عصبانی هستم.

- 9 سعی نمی کنم خشم خود را تخلیه کنم، بهمین خاطر هر موضوعی مرا از کوره به در می برد.

11 - معقتدم که دیگران علت بیشتر مشکلات من هستند.

12 - برخی از اوقات با وجودی که خودم نمی خواهم نمی توانم دست از بحث کردن با طرف مقابل بردارم.

است. یا کاملاً عصبانی هستم یا خونسرد. حالت بینابینی وجود ندارد. » همه یا هیچ « 1 - خشم من

13 - بخاطر ویژگی عصبانی بودن در دانشگاه یا محیط کار، چندین بار توبیخ شده ام.

14 - من با هر فرد مافوقی مجادله می کنم: والدینم، اساتیدم، مسئول رده بالایم و...

15 - اغلب دیگران را عصبانی می کنم.

16 - از خودم بدم می آید و کارهائی می کنم که به خودم آسیب بزنم.

17 - فکر می کنم اغلب اوقات دیگران حق مرا ضایع می کنند.

18 - دوست دارم که با عصبانیت دیگران را تهدید کنم.

19 - در موقعیت های خشم برانگیز فقط حق را به خودم می دهم.