آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

پیش بینی روند ویروس کرونا با هوش مصنوعی


دانشمندان از نقشه های واقعی در زمان واقعی به الگوریتم های پیچیده پیش بینی استفاده می کنند ، دانشمندان از فناوری برای پیش بینی و ردیابی گسترش coronavirus رمان استفاده می کنند. راه حلها شامل استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش حجم زیادی از داده های حاصل از منابع مختلف در کشورهای مختلف است.


 "تعداد زیادی از داده ها به صورت آنلاین و مباحثات اغلب از طریق کانال های دولتی صورت نمی گیرد بلکه از طریق اخبار و اتاق های گفتگو و وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی انجام می شود.: "ما باید از طریق آن اطلاعات را الک کنیم ، آن را طبقه بندی کنیم ، سر و صداها ، ژئوکود را بیابیم ، و سپس نمای بیماریهای نوظهور را ارائه دهیم."


بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ابزار ردیابی  را جمع آوری کرده اند ، زیرا دانشمندان می گویند سیستم عامل های مدیریت داده و روش های هوش مصنوعی در کنار هم می توانند به تجزیه و تحلیل گسترده بیماریهای عفونی منجر شوند که به نوبه خود می تواند از تصمیمات دولت پشتیبانی کند.

به ویژه ، فناوری و هوش مصنوعی می توانند در خدمات پاسخگوی فوریت های پزشکی اعمال شوند ، از الگوریتم هایی برای پیش بینی شیوع بیماری خاص ، نظارت بیمار و عملیات بخش در اتاق اورژانس استفاده می شود. دانشمندان در سرتاسر جهان می توانند از الگوریتم هایی برای طبقه بندی و خوشه بندی اطلاعات ، جستجوی اینترنت و تفسیر زبان مرتبط با بیماری ردیابی شده ، تحلیل تصاویر و استقرار روباتیک برای یک سری از کارهای پزشکی استفاده کنند که پزشکان از انجام آنها احساس امنیت نمی کنند.

فرضیات متعدد پیش بینی

پیش بینی حداقل 550،000 مورد و حداکثر 4.4 میلیون. در جهان و 

با این تخمین ایران با روند عدم توجه مردم  حداقل 715500  مبتلا 3750 کشته و حداکثر 572000 مبتلا و 12000 کشته که با خستگی کادر پزشکی شاید آمار بدتر هم باشد .

البته قراردادن پارامترهای مختلف این اعداد را کم یا زیاد خواهد کرد و بستگی به تحلیل های هوش مصنوعی و آمار واقعی دارد

 معادلات ریاضیاتی برای تعیین چگونگی شیوع بیماری بد می توانند استفاده کنند ، برای عدم قطعیت ها و داده های ناقص استفاده می شوند ، این می تواند مدل های ریاضی شیوع ، با طیف گسترده ای از پیش بینی های خود ، به نظر برسد که حدس و گمان با معادلات دیفرانسیل است. تفاوت هشت برابر در موارد پیش بینی شده Covid-19 در ووهان ، که توسط تیمی از ایالات متحده و کانادا محاسبه شده است ، در هفته های اولیه شیوع یک بیماری که قبلاً دیده نشده است غیر عادی نیست.


اما مدل های بیماری های عفونی به لطف درک بهتر همه چیز از نحوه رفتار میکروب ها تا چه میزان مردم در اتوبوس ها ، در سالهای اخیر واقعیت را بهتر و بهتر کرده اند.


"سال به سال در مدلهای پیش بینی و نحوه ترکیب آنها برای تهیه پیش بینی ها به وجود آمده است."

 هایی که مدل های بیماری را اجرا می کنند از طریق محاسباتی که نشان دهنده بهترین تخمین محققان از عواملی است که دو محقق اسکاتلندی یک قرن پیش تشخیص داده اند که شکل یک دوره شیوع بیماری است: چند نفر مستعد هستند ، چند نفر عفونی هستند و چند نفر بهبود می یابند ( یا مرده) و احتمالاً مصون است.

برای محاسبه چگونگی حرکت افراد از "حساس" به "عفونی" به "بهبود یافته" ، مدلسازان معادلات را می نویسند که شامل عواملی مانند تعداد عفونت های ثانویه است که هر فرد آلوده به طور معمول ایجاد می کند و چه مدت طول می کشد از زمانی که یک فرد بیمار می شود تا کی افرادی که او آلوده می کند. 

این به این معنی نیست که جایی برای بهبود وجود ندارد. متغیرهای اصلی اکثر مدلها اکثراً همان مواردی هستند که اپیدمیولوژیست ها برای ده ها سال برای پیش بینی دوره شیوع بیماری از آنها استفاده کرده اند. اما با توجه به قدرت رایانه ای بیشتر که اکنون در اختیار آنها است ، مدل سازان داده های ریز دانه تر را در اختیار دارند تا بهتر منعکس کننده واقعیت چگونگی زندگی مردم و تعامل در دنیای مدرن باشد 

این مدل ها قصد ندارند ماشین های ترسناک باشند و بدترین حالت را ارائه می دهند. (مدل سازان "پروژه" را "پیش بینی" ترجیح می دهند تا نشان دهد که نتایج آنها توصیف شده بر فرضیات متعدد پیش بینی می شود.) ایده این است که تعداد بسیاری از موارد زیر را محاسبه کنیم: اگر مدارس و محل های کار بسته باشند ، چه می شود؟ اگر حمل و نقل عمومی متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟ چه می شود اگر یک واکسن 90٪ مؤثر وجود داشته باشد و نیمی از جمعیت آن را در یک ماه دریافت کنند؟

با محاسبه تأثیر اقدامات متقابل مانند در خانه ماندن، ممنوعیت سفر ، واکسیناسیون و استفاده از ماسک صورت ، "می توانند توصیف که چه اتفاقی می افتد و سیاست گذاران را آگاه می کند.

برای واقعی تر کردن مدل ها ، آنها باید فرض ساده انگاری را رها کنند که هر کس احتمال ابتلا به بیماری از Covid-19 را پس از تماس با کسی که قبلاً آلوده است ، دارد.


ویروس کرونا چیست؟

COVID-19

COVID-19 بیماری ناشی از کوروی ویروس جدید است که در دسامبر سال 2019 در چین پدیدار شد.

علائم COVID-19 شامل سرفه ، تب و تنگی نفس است. COVID-19 می تواند شدید باشد و برخی موارد باعث مرگ شده است.

coronavirus جدید می تواند از فرد به فرد دیگر پخش شود. با آزمایش آزمایشگاهی تشخیص داده می شود.

هنوز واکسن کروناویروس وجود ندارد. پیشگیری شامل شستشوی مکرر دست ، سرفه کردن به خم آرنج و در صورت بیمار بودن در خانه ماندن است.

COVID-19 چگونه پخش می شود؟

اطلاعات اخیر نشان می دهد COVID-19 ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل شود. گسترش جامعه نیز دیده می شود. گسترش جامعه بدان معنی است که افراد در یک منطقه خاص به ویروس آلوده شده اند ، از جمله برخی از افراد که مطمئن نیستند که چگونه یا کجا آلوده شده اند. COVID-19 در افراد سراسر چین و بیش از 100 کشور دیگر از جمله ایالات متحده مشاهده شده است.


شیوع این تاج ویروس جدید توسط مراکز کنترل بیماری ها (CDC) ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان های بهداشتی مانند جان هاپکینز در سراسر جهان تحت نظارت است. در تاریخ 30 ژانویه ، سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری COVID-19 را یک اورژانس بهداشت عمومی اعلام کرد.

چگونه این coronavirus جدید در انسان رواج یافت؟

COVID-19 در دسامبر سال 2019 در ووهان ، شهر چین ظاهر شد. اگرچه مقامات بهداشت هنوز در حال ردیابی منبع دقیق این کوروی ویروس جدید هستند ، اما فرضیه های اولیه تصور می شود که ممکن است به یک بازار غذاهای دریایی در ووهان چین مرتبط باشد. برخی از افرادی که به بازار مراجعه کرده اند ، ذات الریه ویروسی ایجاد کرده اند که ناشی از کروناویروس جدید است. مطالعه ای که در 25 ژانویه سال 2020 انجام شد ، خاطرنشان می کند که فرد مبتلا به اولین مورد گزارش شده در اول دسامبر 2019 بیمار شد و هیچ ارتباطی با بازار غذاهای دریایی نداشت. تحقیقات در مورد چگونگی منشا و شیوع این ویروس ادامه دارد.

دوره نهفته COVID-19 چیست؟

به نظر می رسد علائم در 14 روز از مواجهه با ویروس در افراد بروز می کند.


علائم COVID-19 چیست؟

علائم COVID-19 شامل موارد زیر است:


سرفه کردن

تب

تنگی نفس

در موارد نادر ، COVID-19 می تواند منجر به مشکلات شدید تنفسی ، نارسایی کلیه یا مرگ شود.


اگر تب یا هر نوع مشکل تنفسی مانند سرفه یا تنگی نفس دارید ، با پزشک یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و قبل از مراجعه به مطب پزشک ، مرکز فوری یا اتاق اورژانس ، با پزشک یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و علائم خود را از طریق تلفن توضیح دهید.

چگونه COVID-19 تشخیص داده می شود؟

تشخیص فقط با معاینه فیزیکی ممکن است مشکل باشد زیرا موارد خفیف COVID-19 ممکن است شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی باشد. آزمایش آزمایشگاهی می تواند تشخیص را تأیید کند.


COVID-19 چگونه درمان می شود؟

از هم اکنون ، درمان خاصی برای ویروس وجود ندارد. افرادی که از COVID-19 بیمار می شوند باید با اقدامات حمایتی درمان شوند: افرادی که علائم را تسکین می دهند. در موارد شدید ، ممکن است گزینه های دیگری برای درمان وجود داشته باشد ، از جمله داروهای تحقیقاتی و درمانی.


آیا COVID-19 باعث مرگ می شود؟

از 15 مارس 2020 ، 5،833 مرگ و میر به COVID-19 نسبت داده شده است. با این حال ، 73.968 نفر از این بیماری بهبود یافته اند. این اطلاعات از نقشه Coronavirus COVID-19 Global Cases تهیه شده توسط مرکز علوم و مهندسی سیستم های جان هاپکینز تهیه شده است.


آیا این coronavirus با SARS متفاوت است؟

SARS به معنای سندرم حاد تنفسی حاد است. در سال 2003 ، شیوع SARS در چین آغاز شد و قبل از پایان سال 2004 به سایر کشورها سرایت کرد. ویروسی که باعث COVID-19 می شود مشابه ویروسی است که باعث شیوع SARS در 2003 شد: هر دو نوع ویروس کروناویروس هستند. چیزهای زیادی هنوز ناشناخته است ، اما COVID-19 به نظر می رسد سریعتر از SARS 2003 گسترش می یابد و همچنین ممکن است باعث بیماری کمتری شود.


چگونه خود را از این تاج محافظت می کنید؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این پیشنهادات را دارند:


دستان خود را حداقل 20 ثانیه به طور مکرر و کاملاً بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

سرفه ها و عطسه ها را با یک دستمال بپوشانید ، سپس بافت را در سطل زباله ریخته اید.

از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خود با دست های شسته شده خودداری کنید.

وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.

سطوح و اشیاء را که مردم مرتباً لمس می کنند تمیز و ضد عفونی کنید.

اقدامات احتیاطی برای کروناویروس چیست؟

چندین آژانس بهداشتی در چین و سایر کشورها از جمله مراکز کنترل بیماری (CDC) در ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال مراقبت دقیق از این بیماری هستند و برای جلوگیری از شیوع آن اقداماتی انجام می دهند.

رفتاردو گانه مردم در برخورد با کرونا

  شیوع کرونا مثل هر بیماری اپیدمی دیگری تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر می‌کند و فراز و فرودی دارد که باید آن را پشت سر گذاشت. از این رو پرهیز از انتشار اخبار غیرواقعی، مراعات نکات بهداشتی و کاهش حضور در اماکن بخشی از مسوولیت‌های مردم است؛ مسوولیت مدنی شهروندان در کنار وظایف عمومی دولت می‌تواند به کنترل بحران و حل سریع آن بیانجامد.

با بروز و ظهور این ویروس زشت و خطرناک و اشاعه آن در کشور، ملت ما با دو رویکرد مواجه بودند. در یکسو شاهد همدلی و همگرایی همه بخش‌های حاکمیتی نظام اعم از دستگاه متولی مقابله کننده آن یعنی وزارت بهداشت و درمان که همچون سربازی فداکار در خط مقدم مبارزه با این پدیده قرار داشت، بودیم. در این ۱۰ روزی که از عمر این ویروس منحوس در کشور می‌گذرد، آنقدری که از صحنه‌های دیدنی و وصف ناشدنی از رفتار مسئول، پزشک، پرستار و کادر درمانی و خدمه در این ۱۰ روز دیده شده است، شیرین و جذاب بود که قطعاً هیچ بیان و قلمی یارای وصف آن را نخواهد داشت و چه بسیار صحنه‌های دیدنی که به جهت محدودیت ایجاد شده در نزدیکی دوربین‌ها و خبرنگاران برای ثبت صحنه‌های ایثار کادرهای درمانی، نتوانستند این ازخودگذشتگی‌های ماندگار را ثبت و ضبط کنند که یقیناً در کارنامه آخرت این عزیزان ثبت شده است. اما در کنار برخی رفتارهای سودجویانه جماعتی که همیشه اقدام به احتکار ملزومات مردم می‌کردند و در این مقطع نیز با احتکار مواد شوینده و ماسک و... همان رفتارهای زشت احتکار دوران دفاع مقدس را تکرار کردند، بودند بسیاری از مردمی که از هزینه‌های زندگی خود همچون آن شهروند تهرانی زدند و با خرید ماسک و توزیع آن در بین مردم، انسانیت یک انسان مسلمان ایرانی را به نمایش گذاشتند ویا همچون آن خانواده عزیز مشکین شهری که هزینه مراسم ختم عزیزشان را تبدیل به چهار هزار پک بهداشتی و در بین شهروندان توزیع کردند.

می‌توان به وضوح موج فداکاری‌ها، روحیه ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف کشور و تلاش مردم برای همکاری با یکدیگر را برای عبور از این بحران به تماشا نشست و شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از یک ملت همیشه آماده برای انواع بحران‌ها و ایثار و فداکاری بود 

و از سوی دیگر برخی اهمال‌ها در برخورد صحیح با مردم و گفت‌وگو با آنها از سوی دولت، زمینه را برای سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه و دشمنان همیشه در صحنه فراهم کرده است. از زمانی که اخبار و شایعات مربوط به ویروس کرونا همپای این ویروس و در بسیاری از موارد با سرعتی به مراتب بیشتر از شیوع این ویروس شروع به انتشار و گسترش پیدا کرد، رسانه‌های خبری وابسته به کشورهای عرب منطقه و همچنین آمریکا نهایت تلاش خود را کردند تا کاری را که آمریکا با تحریم‌های خود نتوانسته بود انجام دهد، این بار با شایعات مربوط به ویروس کرونا انجام دهند؛ نمایش دادن ایران به عنوان هاب و مرکز اصلی شیوع بیماری «کوویدـ ۱۹» در منطقه و تلاش برای اقناع کشورهای منطقه برای بستن مرزهای خود با ایران و قطع هرگونه ارتباط تجاری با ایران.

توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا هنگام استفاده از اسنپ و سایر سرویس های حمل و نقل

توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا هنگام استفاده از اسنپ

هنگام استفاده از اسنپ برای پیشگیری از کرونا لازم است ضمن رعایت نکات بهداشت فردی توصیه‌های زیر را جدی بگیریم:

۱. پیش از سوار شدن و پس از پیاده شدن از خودرو دست‌هایمان را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنیم تا خطر ابتلا و گسترش ویروس را کاهش دهیم. همچنین از تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خود به طور جدی اجتناب کنیم.

۲. هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیریم. دستمال استفاده شده را در سطل زباله در دار بیندازیم.

۳. دست دادن و روبوسی ممنوع حتی برای شما دوست عزیز!

۴. از تماس نزدیک با کسانی که علایم سرماخوردگی یا آنفلونزا دارند بپرهیزیم.همچنین از ترددهای غیر ضروری در اماکن شلوغ هم تا حد ممکن خودداری کنیم. همان طور که پیش از این نیز توصیه کرده بودیم برای داشتن سفری امن‌تر بهتر است که در صندلی عقب بنشینید.