آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

ویروس کرونا چیست؟

COVID-19

COVID-19 بیماری ناشی از کوروی ویروس جدید است که در دسامبر سال 2019 در چین پدیدار شد.

علائم COVID-19 شامل سرفه ، تب و تنگی نفس است. COVID-19 می تواند شدید باشد و برخی موارد باعث مرگ شده است.

coronavirus جدید می تواند از فرد به فرد دیگر پخش شود. با آزمایش آزمایشگاهی تشخیص داده می شود.

هنوز واکسن کروناویروس وجود ندارد. پیشگیری شامل شستشوی مکرر دست ، سرفه کردن به خم آرنج و در صورت بیمار بودن در خانه ماندن است.

COVID-19 چگونه پخش می شود؟

اطلاعات اخیر نشان می دهد COVID-19 ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل شود. گسترش جامعه نیز دیده می شود. گسترش جامعه بدان معنی است که افراد در یک منطقه خاص به ویروس آلوده شده اند ، از جمله برخی از افراد که مطمئن نیستند که چگونه یا کجا آلوده شده اند. COVID-19 در افراد سراسر چین و بیش از 100 کشور دیگر از جمله ایالات متحده مشاهده شده است.


شیوع این تاج ویروس جدید توسط مراکز کنترل بیماری ها (CDC) ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان های بهداشتی مانند جان هاپکینز در سراسر جهان تحت نظارت است. در تاریخ 30 ژانویه ، سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری COVID-19 را یک اورژانس بهداشت عمومی اعلام کرد.

چگونه این coronavirus جدید در انسان رواج یافت؟

COVID-19 در دسامبر سال 2019 در ووهان ، شهر چین ظاهر شد. اگرچه مقامات بهداشت هنوز در حال ردیابی منبع دقیق این کوروی ویروس جدید هستند ، اما فرضیه های اولیه تصور می شود که ممکن است به یک بازار غذاهای دریایی در ووهان چین مرتبط باشد. برخی از افرادی که به بازار مراجعه کرده اند ، ذات الریه ویروسی ایجاد کرده اند که ناشی از کروناویروس جدید است. مطالعه ای که در 25 ژانویه سال 2020 انجام شد ، خاطرنشان می کند که فرد مبتلا به اولین مورد گزارش شده در اول دسامبر 2019 بیمار شد و هیچ ارتباطی با بازار غذاهای دریایی نداشت. تحقیقات در مورد چگونگی منشا و شیوع این ویروس ادامه دارد.

دوره نهفته COVID-19 چیست؟

به نظر می رسد علائم در 14 روز از مواجهه با ویروس در افراد بروز می کند.


علائم COVID-19 چیست؟

علائم COVID-19 شامل موارد زیر است:


سرفه کردن

تب

تنگی نفس

در موارد نادر ، COVID-19 می تواند منجر به مشکلات شدید تنفسی ، نارسایی کلیه یا مرگ شود.


اگر تب یا هر نوع مشکل تنفسی مانند سرفه یا تنگی نفس دارید ، با پزشک یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و قبل از مراجعه به مطب پزشک ، مرکز فوری یا اتاق اورژانس ، با پزشک یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و علائم خود را از طریق تلفن توضیح دهید.

چگونه COVID-19 تشخیص داده می شود؟

تشخیص فقط با معاینه فیزیکی ممکن است مشکل باشد زیرا موارد خفیف COVID-19 ممکن است شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی باشد. آزمایش آزمایشگاهی می تواند تشخیص را تأیید کند.


COVID-19 چگونه درمان می شود؟

از هم اکنون ، درمان خاصی برای ویروس وجود ندارد. افرادی که از COVID-19 بیمار می شوند باید با اقدامات حمایتی درمان شوند: افرادی که علائم را تسکین می دهند. در موارد شدید ، ممکن است گزینه های دیگری برای درمان وجود داشته باشد ، از جمله داروهای تحقیقاتی و درمانی.


آیا COVID-19 باعث مرگ می شود؟

از 15 مارس 2020 ، 5،833 مرگ و میر به COVID-19 نسبت داده شده است. با این حال ، 73.968 نفر از این بیماری بهبود یافته اند. این اطلاعات از نقشه Coronavirus COVID-19 Global Cases تهیه شده توسط مرکز علوم و مهندسی سیستم های جان هاپکینز تهیه شده است.


آیا این coronavirus با SARS متفاوت است؟

SARS به معنای سندرم حاد تنفسی حاد است. در سال 2003 ، شیوع SARS در چین آغاز شد و قبل از پایان سال 2004 به سایر کشورها سرایت کرد. ویروسی که باعث COVID-19 می شود مشابه ویروسی است که باعث شیوع SARS در 2003 شد: هر دو نوع ویروس کروناویروس هستند. چیزهای زیادی هنوز ناشناخته است ، اما COVID-19 به نظر می رسد سریعتر از SARS 2003 گسترش می یابد و همچنین ممکن است باعث بیماری کمتری شود.


چگونه خود را از این تاج محافظت می کنید؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این پیشنهادات را دارند:


دستان خود را حداقل 20 ثانیه به طور مکرر و کاملاً بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

سرفه ها و عطسه ها را با یک دستمال بپوشانید ، سپس بافت را در سطل زباله ریخته اید.

از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خود با دست های شسته شده خودداری کنید.

وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.

سطوح و اشیاء را که مردم مرتباً لمس می کنند تمیز و ضد عفونی کنید.

اقدامات احتیاطی برای کروناویروس چیست؟

چندین آژانس بهداشتی در چین و سایر کشورها از جمله مراکز کنترل بیماری (CDC) در ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال مراقبت دقیق از این بیماری هستند و برای جلوگیری از شیوع آن اقداماتی انجام می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد