آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

عدالت هوشمند

عدالت هوشمند راهی برای رسیدگی به موضوعات عدالت کیفری است که به جای مجازات مجرمان ، مشکلات جرم را حل می کند: این امر به ارتباطات عمیق جرم و جنایت با سلامت روان ، اعتیاد ، اشتغال ، آموزش ، مسکن و شمول اجتماعی می پردازد. هزینه کردن برای پاسخهای ناکارآمد به جرم. درعوض ، دادگاههای محصور و زندانهای شلوغ را پاکسازی می کند ، از قربانیان حمایت می کند و از خانواده ها محافظت می کند ، جوامع را توانمند می کند و ایمنی را از طریق برنامه هایی که به اثبات رسیده است برای کاهش جرم و کمک به مردم در زندگی قانونی پیروی می کند ، بهبود می بخشد.


عدالت هوشمند استفاده از سیستم عدالت کیفری را در تعداد محدودی از مواردی که ممکن است افراد به دلایل ایمنی عمومی محاصره شوند ، به چالش نمی کشد. قواعد دقیق مدارک و مجازات پرونده های موضوع مانند اینها به بالاترین معیارهای انصاف و احترام به حقوق بشر - یک روند وقت گیر و گران قیمت که هنگام استفاده از این سیستم برای پاسخ به جرم کاملاً ضروری است. و هنگامی که به عنوان آخرین اقدام ، یک حکم زندان برای محافظت از جامعه در برابر صدمات جدی اجتناب ناپذیر است ، حبس باید شامل شود - و این مهم در رویکرد عدالت هوشمند است - یک مؤلفه قوی از درمان ، آموزش و پشتیبانی از ادغام مجدد: شواهد روشن وجود دارد. بدون مداخله ، اینها بیشتر از زندان توهین می کنند.

اما بیشتر موارد در سیستم عدالت کیفری آسیب جدی را وارد نمی کند. همانطور که یکی از فرماندهان پلیس سابق اظهار داشت ، "تا 80 درصد از حوادث که نیاز به مداخله پلیس دارند بهتر از موضوعات جنایی به عنوان مسائل بهداشتی یا روانی طبقه بندی می شوند." با این حال بیشتر آنها به دادگاه می رسند.


و بنابراین Smart Justice مخفف طیف گسترده ای از مداخلات مناسب دیگر است: در درون جامعه ، خارج از سیستم عدالت کیفری "سنتی" ، اثبات شده که همان اندازه یا مؤثرتر از دادگاهها و زندانها در دستیابی به امنیت ، بهبود قربانیان ، توانبخشی مجرمان و ادغام مجدد است. ، رضایت جامعه ، روابط بهتر در حال انجام. دستورات درمانی در مورد بیمار روانی صادر می شود. نظارت فشرده با درمان مواد مخدر؛ نظارت جامعه با جبران خسارت قربانیان ، مشاوره در زمینه مهارتهای زندگی در زندگی اجتماعی ، برنامه های شغلی و آموزشی. مشارکت در فرآیندهای حل و فصل قربانی و اجتماع: اینها برخی از برنامه هایی هستند که موفقیت بیشتری در کاهش مجرمانه نشان می دهند. آنها همچنین بسیار ارزان تر هستند.


عدالت هوشمند فراتر از سیستم عدالت کیفری است که تشخیص دهد که از طریق دادگاهها و زندانها نمی توان به اهداف خاصی دست یافت: مردم را از ارتکاب جرم بازداشت. ارائه مراقبت ایمن برای کسانی که به آنها آسیب رسانده باشد. الهام بخش پشیمانی و مسئولیت شخصی. ایجاد آشتی ، حل و فصل ، محافظت از خانواده ، اعتماد به نفس جامعه؛ تضمین مجرمان وسیله بهبود زندگی و روابط خود در جامعه است. عدالت هوشمند منابع این اهداف مهم را به خود جوامع و سایر سازمانهای دولتی و خدماتی منتقل می کند که قادر به انجام بهتر آن هستند.


افرادی که از منظر عدالت هوشمند کار می کنند ، هزینه ها و نتایج واکنشهای بالقوه عدالت را با دقت مقایسه کرده و اطمینان حاصل می کنند که آنها به پلیس ، ولیعه و دستگاه قضایی و عموم منتقل می شوند. به این ترتیب ، هر کس اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین اثبات موجود ، اثربخشترین مداخله در اختیار دارد.


عدالت هوشمند یک جنبش نوظهور است ، به ویژه در کشورهایی که از مجازات های زندان به عنوان راهی برای انتقال پیام "سخت بر جرم" استفاده کرده اند و نه صرفاً به عنوان ابزاری برای محکوم کردن افراد خشن و یا به عنوان ابزاری برای آخرین راه حل. اکنون شواهد نگران کننده ای وجود دارد مبنی بر اینکه چنین سیاست هایی تأثیرات مخربی بر آن جوامع گذاشته اند. در عین حال ، کشورهایی که نرخ زندان کمتری دارند و هزینه کمتری نیز مشاهده نمی کنند ، مرتکب جرم بالاتری می شوند ، ضمن اینکه از این آسیب بیشتر به قربانیان ، خانواده ها و جوامع نیز اجتناب می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد