آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

وعده و خطر: چگونه هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد

چگونه هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد

هوش مصنوعی پتانسیل عظیمی برای بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی ، افزایش دسترسی به غربالگری موثرتر و درمان شخصی و کاهش هزینه ها و نابرابری های بهداشتی دارد. این وعده و فرصت بازار ، میلیاردها دلار سرمایه گذاری از شرکتهای بزرگ فناوری ، کارمندان صنعت مراقبت های بهداشتی و مبتدیان کسب کرده است. 

آزمایش های بین المللی از هوش مصنوعی برای شناسایی سریع درمان های مطلوب Covid-19 استفاده می کند.

درمان بیماران مبتلا به Covid-19 که قبلاً دیده نشده است ، پزشکان را وادار می کند از بین دو گزینه مساوی غیرقابل جبران استفاده کنند: یک روش درمانی غیرقابل اطمینان را امتحان کنید و امیدوارم که این کار مؤثر باشد ، یا با بیمارانی که دارای مراقبت های حمایتی استاندارد برای بیماری شدید تنفسی هستند ، تا زمانی که یک کارآزمایی با کنترل تصادفی انجام شود، 

یک کارآزمایی کنترل شده تصادفی در ده ها بیمارستان در سراسر جهان راه سوم را پیشنهاد می کند - این دو رویکرد را با استفاده از هوش مصنوعی در منزل  ، در مورد مؤثرترین روشهای درمانی انجام دهند.

محققان به دنبال این هستند که با هدف شناسایی سریع درمان های بهینه برای بیماران مبتلا به بیماری  در خطوط مقدم را به یک آزمایش بین المللی در حال اجرا تبدیل کنند. با تجزیه و تحلیل داده ها در مورد نتایج بیش از 50 بیمارستان ،محققان امیدوارند پاسخ سریع به سؤالات پرسشی را ارائه دهند ، از جمله اینکه آیا داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین یک روش درمانی مؤثر است و در این صورت ، برای کدام نوع از بیماران است. این آزمایش همچنین به محققان این امکان را می دهد که چندین روش درمانی را به طور همزمان آزمایش کنند.

در حالی که به نظر می رسد این رویکرد برای ارائه پاسخ در طول همه گیری مناسب است ، با چالش های بسیاری روبرو می شود ، از جمله نیاز به تدوین و تجزیه و تحلیل سریع داده ها از ده ها بیمارستان با سیستم های ضبط مختلف در سه قاره ، و سپس بروزرسانی پروتکل ها به صورت هماهنگ  انجام می شود .

این روش همان چیزی است که به عنوان یک آزمایش تطبیقی شناخته می شود ، که در آن محققان پروتکل های درمانی یا روش های آماری را بر اساس نتایج شرکت کنندگان اصلاح می کنند ، مانند سرآشپز یک دستور العمل در هنگام صرف شام هنگام بازخورد از شام ها. این به عنوان راهی برای شناسایی سریعتر روشهای درمانی امیدوارکننده و آزمایشات قابل انعطاف تر از آزمایشات تصادفی سنتی است که شرکت کنندگان را به گروههای کنترل و مداخله می اندازد و بیماران را مجبور می کند و حامیان آزمایش ، منتظر نتیجه ای می مانند که غالباً ناامیدکننده است.

کاستی های این رویکرد اخیر در طول همه گیری تسکین یافته است ، زیرا هزاران بیمار نمی توانند منتظر بمانند تا معیارهای طلای خود را بازی کنند ، زیرا آنها در مراقبت های ویژه واحدها در حال مرگ هستند. سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، به همراه گروه هایی مانند بنیاد گیتس ، در سالهای اخیر حمایت بیشتری را از طرح های آزمایشی تطبیقی ارائه داده اند ، به ویژه به عنوان راهی برای ارزیابی روش های درمانی در هنگام بیماری همه گیری.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد