آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

در هنگام شیوع کروناویروس از سلامت روان خود مراقبت کنید

در هنگام شیوع کروناویروس از سلامت روان خود مراقبت کنید دکتر بهروز نقویان

شیوع بیماری های عفونی مانند Coronavirus فعلی (COVID-19) می تواند ترسناک باشد و می تواند سلامت روان ما را تحت تأثیر قرار دهد. در حالی که آگاهی داشتن مهم است ، همچنین موارد بسیاری وجود دارد که می توانیم در چنین مواقعی برای حمایت و مدیریت بهزیستی خود انجام دهیم.


در اینجا نکاتی وجود دارد که امیدواریم به شما ، دوستان و خانواده تان کمک کند تا در روزی که بحث های زیادی درباره تهدیدات احتمالی برای سلامتی جسمی ما وجود دارد ، از سلامت روان خود مراقبت کنند.

در حالی که مجبور هستید در خانه بمانید از مراقبت روانی خود مراقبت کنید

دولت به ما می گوید که در خانه بمانیم و فقط بخاطر غذا ، دلایل سلامتی یا کارهای ضروری به بیرون برویم ، دو متر (شش فوت) از افراد دیگر بمانیم و به محض اینکه به خانه برسیم ، دست هایمان را بشوییم.


این بدان معنی است که بیشتر ما وقت زیادی را در خانه می گذرانیم و بسیاری از فعالیتهای منظم اجتماعی ما دیگر در دسترس ما نخواهد بود.


این امر به شما کمک خواهد کرد که آن را به عنوان یک دوره زمانی متفاوت در زندگی خود ببینید ، و لزوماً یک دوره بد نیست ، حتی اگر شما آن را انتخاب نکرده اید.


این به معنای ریتم متفاوت زندگی است ، فرصتی برای ارتباط با دیگران به روشهای مختلف از حد معمول. با افراد دیگر به طور مرتب در رسانه های اجتماعی ، پست الکترونیکی یا تلفن از طریق تماس با آنها در تماس باشید ، زیرا آنها هنوز هم راه های خوبی برای نزدیک بودن با افرادی هستند که برای شما مهم هستند.


یک روال روزانه جدید ایجاد کنید که اولویت های مراقبت از خودتان باشد. می توانید بیشتر بخوانید یا فیلم تماشا کنید ، روال ورزشی داشته باشید ، تکنیک های جدید ریلکسیشن را امتحان کنید یا دانش جدیدی در اینترنت پیدا کنید. سعی کنید و استراحت کنید و این را به عنوان یک تجربه غیرمعمول جدید ، که می تواند فواید آن را داشته باشد ، مشاهده کنید.


اطمینان حاصل کنید که نیازهای گسترده تری برای سلامتی شما مورد توجه قرار می گیرد ، مانند داروهای کافی برای نسخه های موجود در دسترس شما نیست.

سعی کنید از گمانه زنی ها خودداری کنید و منابع معتبری را در مورد شیوع این بیماری جستجو کنید

شایعه و حدس و گمان می تواند اضطراب را برانگیزد. دسترسی به اطلاعات با کیفیت خوب در مورد ویروس می تواند به شما کمک کند احساس کنترل بیشتری داشته باشید.


می توانید اطلاعات و توصیه های به روز در مورد ویروس را در اینجا دریافت کنید:


توصیه های بهداشتی مانند شستن دست ها را بیشتر از حد معمول ، به مدت 20 ثانیه با صابون و آب گرم دنبال کنید. شما باید این کار را هر زمان که به خانه یا محل کار بروید ، بینی خود را منفجر کنید ، عطسه کنید یا سرفه کنید ، غذا بخورید یا از آن استفاده کنید. اگر نمی توانید دست های خود را مستقیماً بشویید ، از ضدعفونی کننده دست استفاده کرده و در فرصت بعدی آنها را بشویید.


اگر عطسه می کنید باید از بافت نیز استفاده کنید و مطمئن شوید که سریع آنها را دور ریخته اید. و اگر در خانه احساس ناخوشایندی دارید در خانه بمانید.


سعی کنید در ارتباط باشید

در زمان استرس ، ما در شرکت و با پشتیبانی بهتر کار می کنیم. با دوستان و خانواده خود از طریق تلفن ، ایمیل یا رسانه های اجتماعی سعی کنید با آنها در تماس باشید ، یا برای پشتیبانی عاطفی با یک دفتر راهنما تماس بگیرید.


ممکن است دوست داشته باشید اگر احساس کنید قادر به انجام کارهایی هستید که می توانید انجام دهید:


مدیریت استرس

فعال باقی بمان

یک رژیم متعادل بخورید

با دوستان خود در رسانه های اجتماعی در تماس باشید اما سعی کنید چیزها را حس نکنید. اگر در حال اشتراک گذاری محتوا هستید ، از این منابع معتبر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که ممکن است دوستانتان نیز نگران باشند.


همچنین به یاد داشته باشید که مرتباً فعالیت رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید. با خود در ارتباط باشید و از آنها بپرسید که آیا آنها نیاز به تنظیم دارند یا خیر. آیا حساب های خاصی وجود دارد یا افرادی که نگرانی یا اضطراب شما را افزایش می دهند؟ حساب های غیرفعال یا غیرفعال یا هشتگ را در نظر بگیرید که باعث اضطراب شما می شوند.


با فرزندان خود صحبت کنید

درگیر شدن خانواده و فرزندان در برنامه های ما برای سلامتی بسیار ضروری است. ما باید هوشیار باشیم و از کودکان بپرسیم که درباره شیوع این بیماری چه چیزی شنیده اند و از آنها پشتیبانی می کنند ، بدون اینکه باعث زنگ خطر شود.


ما باید تأثیر منفی آن بر فرزندان خود را به حداقل برسانیم و واقعیت ها را برای آنها توضیح دهیم. در مورد اخبار با آنها بحث کنید اما سعی کنید از قرار گرفتن در معرض بیش از حد در معرض پوشش ویروس خودداری کنید. تا حد ممکن صادق باشید.


بگذارید از "موضوع ترسناک" اجتناب کنیم ، بلکه به شکلی متناسب با آنها درگیر شویم. ما در مورد گفتگو با فرزندانتان در مورد شیوع بیماری کورون ویروس توصیه های بیشتری داریم.


سعی کنید پریشانی را پیش بینی کنید

خوب است از آنجا که ما اخبار مربوط به شیوع آن را می خوانیم ، احساس آسیب پذیری و احساس غرق شدن کنید ، به خصوص اگر در گذشته دچار تروما یا یک مشکل سلامت روانی شده اید ، یا اگر یک وضعیت سلامتی جسمی طولانی مدت دارید که شما را در مقابل اثرات آسیب پذیر می کند از کروناویروس.


مهم است که این احساسات را تصدیق کرده و به یکدیگر یادآوری کنیم تا از سلامت جسمی و روحی ما مراقبت کنند. همچنین باید از افزایش عادت هایی که ممکن است در دراز مدت مفید نباشد ، مانند سیگار کشیدن و نوشیدن ، آگاه باشیم و از آن خودداری کنیم.


افرادی را که می دانید نگران باشید و با افرادی که می شناسید تنها زندگی می کنند ، اطمینان حاصل کنید.


سعی کنید فرضیات نکنید

در مورد مردم قضاوت نکنید و از نتیجه گیری در مورد اینکه چه کسی مسئول شیوع بیماری است نتیجه گیری نکنید. Coronavirus بدون در نظر گرفتن جنسیت ، قومیت و جنسیت می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد.


سعی کنید نحوه برخورد شما از شیوع رسانه را مدیریت کنید

در مورد شیوع این بیماری ، اخبار گسترده ای وجود دارد. اگر می دانید که این خبر استرس زیادی برای شما ایجاد می کند ، مهم است که تعادل پیدا کنید.


بهترین کار این است که از همه اخبار دوری نکنید و همچنان به اطلاع رسانی و آموزش خود ادامه دهید ، اما در صورت ایجاد مزاحمت ، اخبار خود را محدود کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد