آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری و طراحی داروهای جدید استفاده می شود

صنعت بهداشت و درمان همواره پیشرو در نوآوری بوده است. جهش مداوم بیماری ها و ویروس ها ، ماندن در مقابل منحنی را دشوار می کند ، اما با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین ، پیشرفت خود را ادامه می دهد ، ایجاد درمان های جدید و کمک به مردم زندگی طولانی تر و سالم تری می کند.


مطالعه ای که این هفته توسط The Lancet Digital Health منتشر شده است ، عملکرد یادگیری عمیق - شکلی از هوش مصنوعی (AI) - را در تشخیص بیماری ها از تصویربرداری پزشکی در مقایسه با متخصصان مراقبت های بهداشتی ، با استفاده از نمونه ای از مطالعات انجام شده بین سال های 2012 و 2019 انجام داده است.


این مطالعه نشان داد که ، در چند سال گذشته ، هوش مصنوعی در تشخیص تشخیص بیماری در این تصاویر دقیق تر شده و به یک منبع زنده تر اطلاعات تشخیصی تبدیل شده است. به گفته محققان ، از 14 مطالعه ای که مدل های یادگیری عمیق و متخصصان مراقبت های بهداشتی را در همان نمونه مقایسه کرده اند ، عملکردهای تشخیصی معادل بوده اند.


با پیشرفت در هوش مصنوعی ، یادگیری عمیق ممکن است در چند سال آینده در تشخیص تشخیص حتی کارآمد تر شود.

رنامه های هوش مصنوعی در زمینه مراقبت های بهداشتی فقط به تشخیص بیماری محدود نمی شوند ، بلکه شامل درمان احتمالی آن نیز می شود.


شرکت داروسازی بایر به تازگی با همکاری شرکتهای فناوری در ایجاد نرم افزاری برای کمک به تشخیص شرایط پیچیده و نادر و کمک به تولید داروهای جدید برای درمان این بیماری ها کمک کرده است. آنها در همکاری با بیمارستان ها و محققان کار کرده اند تا آنچه را که یادگیری دستگاه برای تجزیه و تحلیل نیاز دارد ، برای یادگیری چگونگی تشخیص وضعیت پزشکی بیمار ، انجام دهد. اطلاعاتی که AI در آن جذب می کند از عوامل مختلفی از داده های علائم ، علل بیماری ، نتایج آزمایش ، تصاویر پزشکی ، گزارش پزشک و موارد دیگر ناشی می شود.

ما می توانیم در ترکیب با سایر داروهای بیمارانی که رفتار می کنند ، رفتار کنیم. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می توانیم بیماران و سایتهای مناسب را برای انجام کارآزمایی بالینی خود شناسایی کنیم. ما می توانیم مطالعات کوتاه تری انجام دهیم و نشان دهیم که داروها در چه موقع مناسب برای این بیماران است. "آنجلی مولر ، رئیس پروژه های هوش مصنوعی در بایر ، به آسوشیتدپرس توضیح داد.


سیستم های یادگیری ماشین برای جایگزینی پزشکان یا تصمیم گیری مطلق در معالجه بیمار نیستند. به گفته مولر ، آنها هنوز هم می خواهند که بیمار بر معالجه خود کنترل داشته باشد و بخواهد از هوش مصنوعی برای حمایت از تصمیم گیری ها استفاده کند و براساس یافته ها توصیه هایی را انجام دهد.


بایر تنها شرکتی نیست که در زمینه مراقبت های بهداشتی با هوش مصنوعی موج می زند. بسیاری از شرکت های نوپا دیگر وجود دارند که گزینه های درمانی AI را برای بیماری برطرف می کنند. براساس آخرین گزارش BenchSci ، در حال حاضر 148 راه اندازی استفاده از هوش مصنوعی در کشف مواد مخدر وجود دارد.


یکی از این استارتاپ ها ، Atomwise ، فقط در یک شرکت سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری مشترک با گروه داروسازی جیانگ سو هانسوه همکاری کرد تا در زمینه طراحی داروهای جدید برای درمان سرطان همکاری کند.


این همکاری فن آوری هوش مصنوعی Atomwise را با توانایی های تولید هانسوه فارما به منظور همکاری با یکدیگر برای طراحی روش های جدید برای پیش بینی چگونگی اتصال یک مولکول کوچک به یک پروتئین هدف ترکیب می کند و امیدواریم منجر به پیشرفت های جدید در درمان های پزشکی شود. این سرمایه گذاری های مشترک امیدوار کننده است زیرا این دو عنصر اساسی را برای پیشرفت در یادگیری ماشین و نوآوری دستگاه پزشکی ترکیب می کند.


یک شرکت بیوتکنولوژی کانادایی ، Deep Genomics ، در 5 سال گذشته در زمینه یادگیری ماشین و تولید دارو آزمایش کرده است. به طور خاص آنها آزمایش های مختلفی را برای یک بیماری ژنتیکی نادر به نام بیماری ویلسون انجام داده اند که در حال حاضر هیچ درمانی در بازار وجود ندارد. این بیماری مانع از بین بردن بدن مس در نهایت در اندام ها می شود و می تواند باعث آسیب به ارگان ها و گاهی عدم موفقیت شود.


سیستم هوش مصنوعی Deep Genomic کشف کرد که این جهش یک اسید آمینه را در ATP7B ، پروتئین متصل کننده مس که در بیماران ویلسون وجود ندارد ، تغییر می دهد و باعث اختلال در ژنوم می شود که باعث تولید پروتئین نمی شود. آنها در حال حاضر داروی خود را بر روی اولین نامزد خود در آزمایش آزمایش می کنند و امیدوارم که این امر در معالجه بیماری موفق باشد.


از امروز ، هیچ درمان دارویی در بازار وجود ندارد که توسط AI ساخته شده باشد ، اما بسیاری از شرکت ها به سختی تلاش می کنند تا به زودی این اتفاق بیفتد. جمع آوری داده ها و آزمایش بیماران ، پیشرفت های پیشرفت را به جلو ادامه خواهد داد ، و اگرچه این موارد گام های بزرگی در پیشرفت هوش مصنوعی است که برای نجات جان افراد حرفه ای پزشکی با متخصصان پزشکی کار می کنند ، اما دور از جریان اصلی نیست.


وی گفت: "احتمالاً دو سال طول بکشد تا واقعاً در عمل پزشکی اصلی انجام شود. دریافت فن آوری به بیمار هنوز بخش سختی است ، "مولر به AP.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد