آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹ (19-COVID)

سندرم حاد تنفسی کروناویروس ۲ (SARS-CoV-2) (به انگلیسیSevere Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2) با نام قبلی کرونای جدید یک آر ان ای ویروس تک رشته‌ای سو مثبت[۱][۲][۳] و عامل بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹ (19-COVID) است. در ابتدا به این گونه ویروس‌ها نام کلی (و موقت) 2019-ncov داده شد.[۴][۵][۶] این ویروس توسط حبابی از مولکول‌های چربی لیپیدی احاطه شده است که با حضور آب و صابون فرو می‌ریزد.[۷]

در زبان عامه به این ویروس، ویروس کرونای ووهان گفته می‌شود. با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ تن، سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی آن، نام رسمی انتخاب کرد - کووید ۱۹ (۱۹-COVID) که به «کرونا»، «ویروس»، «بیماری» و سال ۲۰۱۹ اشاره دارد.[۸] این ویروس عامل اصلی در همه‌گیری کروناویروس است.[۹] از منظر آرایه‌شناسی مشخص شده که این ویروس با آر اِن اِی (RNA) تک رشته‌ای و با سو مثبت و از نوع کروناویروس است.

مقایسهٔ توالی ژنتیکی این ویروس و سایر نمونه‌های ویروس، شباهت‌هایی با ویروس سارس[۱۰] و کرونا ویروس‌های خفاش[۱۱] را نشان داده‌است و به همین دلیل احتمال دارد که منشأ اولیهٔ این ویروس در خفاش‌ها باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد