آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

روابط رمانتیک : چه وقت رابطه را ترک کنیم؟


 

بهم زدن رابطه یا فکر کردن به قطع رابطه به دلیل  اینکه اختلال دوقطبی غیر قابل تحمل شده است، امر رایجی است. قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرید سوالات زیر را از خود بپرسید.

وقتی وارد یک رابطه می شویم همیشه بهترین چهره ی خود را نشان می دهیم تا مورد توجه و علاقه ی فرد مقابل قرار بگیریم. اشکالات و کمبودها بعدا نمود پیدا می کنند.

وقتی  افراد به تدریج در رابطه احساس راحتی و اعتماد می کنند، شریک رابطه ، مساله اختلال دوقطبی خود را با شما در میان می گذارد. حتی اگر در لحظه متوجه نباشید، این قدم بزرگی جهت استحکام بخشیدن به اعتماد بین طرفین رابطه است. در گذر زمان، بالا و پایین های اختلال دوقطبی را خواهید شناخت. از نزدیک تاثیرات مانیا و افسردگی را مشاهده خواهید کرد.

رها کردن شریک رابطه زمانیکه تحمل شما به دلیل تاثیرات اختلال دوقطبی تمام می شود، اتفاق رایجی است. پایان دادن به هر رابطه ای دشوار است، و تصمیم گیری در مورد زمان اجرای این تصمیم به دلیل شرایط خاص روحی فرد ، اوضاع را پیچیده تر می کند.

با وجود اینکه واقعا می خواستید در کنار او بمانید، زمانی می رسد که باید به گزینه های واقع بینانه ی خود فکر کنید، و تصمیم بگیرید که آیا زمان جداشدن فرا رسیده است یا نه.

چند سوال مهم است که باید پیش از هر تصمیمی از خود بپرسید:

·         آیا شریک رابطه برای بهبود وضعیت خود تلاش می کند؟

·         آیا وضعیت او روند بهبودی دارد؟

·         صبر و تحمل من چقدر است؟

·         آیا رفتارهای او سلامت روحی و جسمی من را تهدید می کند؟

·         آیا می توانم اورا آنطور که هست بپذیرم یا می خوام وی را تغییر دهم؟

·         آیا دنبال تعادل و آرامش هستم یا به دنبال هیجان و اتفاق هستم؟

اگر می خواهید که فرد تغییر کند، ابتدا به این فکر کنید که چقدر تغییر دادن خود شما دشوار است. در عین حال که درمان اختلال دوقطبی به بهبود اوضاع کمک می کند، روندی پر چالش و همیشگی است.

بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند خلاق، جذاب، پر انرژی، و الهام بخش باشند، در عین حال ممکن است غیرقابل پیش بینی، بی قید و بند، بی توجه ، و خود محور هم باشند. بعضی از این ویژگی ها رابطه را به چالش می کشند.لذا فرد باید ظرفیت های خود را برای وارد شدن و ماندن در چنین رابطه ای بررسی کند.

بعضی متخصصان معتقدند هیچ زمان مناسب مطلقی برای قطع کردن رابطه به دلیل اختلال دوقطبی وجود ندارد. اگر چنین تصمیمی دارید، سعی کنید فرد یا اختلال اورا سرزنش نکنید. ابتلای به این اختلال گناه او نیست.  اختلال دوقطبی اختلالی جدی است، و بودن با فردی که تلاشی برای بهبود خود نمی کند واقعا دشوار است. اگر فرد هرکمکی را رد می کند، شاید بهتر است به اتمام رابطه فکر کنید

در اینجا شرایطی را مطرح می کنیم که دلایل خوبی برای تصمیم بر قطع رابطه هستند:

·         شریک رابطه خطرناک شده است

·         بی توجه و بی قاعده است

·         عمدا از درمان فرار می کند

·         شمارا برای مشکلات خود سرزنش می کند.

مهمترین قانون در اتمام رابطه مساله ی امنیت خود شما است، بخصوص اگر فرد در شرایط نامتعادلی قرار داد. مسلما قطع ناگهانی رابطه ممکن است شرایط روحی فرد بیمار را بدتر کند، اما اگر مساله ی امنیت شما مطرح است، باید برای حفظ امنیت روحی و جسمی خود اقدام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد