آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

آشنایی با بیماریهای روحی و جسمی و نحوه درمان

معرفی کامل و عوامل ایجاد کننده و روشهای جدید درمان

درمان فشرده ومتمرکز به اختلال دوقطبی کمک می کند

درمان فشرده ومتمرکز به اختلال دوقطبی کمک می کند

دوقطبی

یک تحقیق ملی صورت گرفته در زمینه دارودرمانی این اختلال نشان می دهد که درمان این بیماری با درمان مترکزوفشرده سریع تر و پایدارتر است.محققان تاثیر درمان متمرکز که نه ماه روان درمانی است را درباره گروه کنترل  که 3 جلسه  درمان روان درمانی را که مراقبت همزمان نامیده می شددریافت کردند.این تحقیق افزایش برنامه درمانی سیستماتیک(STEP-BD ) راکه به وسیله موسسه سلامت ملی (NIH )و  سلامت روانی ) NIMH )  کشف شده بودبه کار برد .نتایج مقاله در آرشیو مجله روانپزشکی عمومی در آوریل 2007 به چاپ رسیده است. اختلال دو قطبی بیماری ناتوان کننده ای است که توسط نوسانات شدید بین افسردگی و مانیا مشخص می شودو 6/2 درصد مردم آمریکا را در هر رده سنی درگیر کرده است.

دکتر الیزا -آ - زارونی سرپرست NIH می گوید :همه نسیت به اهمیت دارو درمانی در مورد ایناختلال واقف هستیم.و این نتایج جدید بیان گر این مهم هستندکه اضافه کردن اهداف خاص روان درمانی به این دارو درمانی ممکن است به بیماران در بهبودی  بهتر کمک کند. سرپرست NIMH ، Thomas R. Insel, M.D معتقد است که STEP-BDبه ما در تشخیص و تعیین بهترین ابزارها (درارو درمانی و روان درمانی ) که بیماران و متخصصان بالینی آنها می توانند برای از بین بردن نشانه های این بیماری  کمک می کند .برنامه عادی و روزمره روان درمانی به عنوان درمانی برای این اختلال همراه با دارو درمانی به کار برده شده اما تا اندازه ای به روان درمانی در این جا مبهم اشاره شده است.

علاوه بر این اغلب مطالعات مربوط به روان درمانی به یک زمینه و فقط با یک برنامه روزمره و عادی مراقبتی محدود شده اند. بنابراین علاوه بر مطالعه نقش دارو درمانی ، مجموعه ای از چندین نوع روان درمانی و نکات ریز موثرترین درمان ها و دارو ها به صورت همزمان ارائه شده است.دکتر David Miklowitzاز دانشگاه کلورادو و همکارانش با 293 شرکت کننده تاثیر 3 نوع روان درمانی استاندارد شده ، متمرکز و 9 ماهه رابا گروه کنترلی که یکی از این سه ننوع روش را دریافت می کرد بررسی کردند .درمان های فشرده و متمرکز شامل موارد زیر بودند:

  • درمان خانواده مدار که نیاز به به مشارکت اعضاء خانواده بیماران دارد وبر افزایش سازش خانواده ها ، همکاری و حل مسئله آنان تاکید دارد.
  • شناخت درمانی رفتاری که به کمک بر تحریف شناخت بیمار در تفکر و فعالیت و یادگیری راه های جدید سازش با بیماریها تاکید دارد.و
  • درمان دوره ای بین فردی واجتماعی کهبر کمک به تثبیت خواب روزمره بیمار / چرخه بیداری و حل مسائل ارتباطی تاکید دارد.

تمام شرکت کننده ها برای بیماری دوقطبی دارو مصرف می کردند و اغلب آنان در مطالعات دارو درمانیSTEP-BD که در مجله پزشکی آنلاین New England Journal of Medicine در28 مارس2007 گزارش شده است ثبت نام  شده اند.محققان زمان بیمار را برای بهبود طی یک سال مقایسه کردند. طی یک سال 64%آنهایی که در گروه روان درمانی فشرده شرکت کرده بودند بهتر شده در قبال آن 52% آنهایی که درگروه مراقبت درمانی شرکت کرده بودند بهبود یافتند. بیماران گروه روان درمانی فشرده 110 روز سریع تر از گروه مقابل بهبود یافتند.علاوه بر آن بیمارانی که روان درمانی فشرده دریافت می کردند 5/1  دفعه در ماه بیشتر از افراد گروه دیگر تمایل داشتند از لحاظ بالینی درمان دریافت کنند.

عدم ادامه درجه بندی در گروه ها مشابه بود  36%افراد گروه اول و 31% افراد گروه دوم همکاری خود را ادامه ندادند.هیچ یک از سه گروه روان درمانی فشرده تاثیز موفقیت آمیز بیشتری را نسبت به سایر گروه ها نشان ندادنداگر چه درجه بندی بهبود حاصل شده در بین آنهایی که درمان مبتنی بر خانواده را دریافت کرده بودند نسبت به سایر گروه ها بیشتر بود.

دکتر Miklowitz می گوید روان درمانی فشرده وقتی که به عنوان یک درمان الحاقی به دارو درمانی اضافه می شود می تواند افزایش خاصی را درشانس  بهبود فرداز افسردگی و سلامتی طولانی مدت فرد ایجاد کند و آن باید به عنوان قسمتی مهم از تلاش برای بهبود این اختلال استفاده شو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد